There is no such thing as WOM

jueves, noviembre 06, 2008

Cómo se gana una elección 

    
Me inscribí en el site de Obama por ahí de febrero de este año, justo cuando empezaba el frenesí de las primarias. Antier, con todo el alborozo, no me dí cuenta que recibí un correo a media noche que dice lo siguiente:

Armando --

I'm about to head to Grant Park to talk to everyone gathered there, but I wanted to write to you first.

We just made history.

And I don't want you to forget how we did it.

You made history every single day during this campaign -- every day you knocked on doors, made a donation, or talked to your family, friends, and neighbors about why you believe it's time for change.

I want to thank all of you who gave your time, talent, and passion to this campaign.

We have a lot of work to do to get our country back on track, and I'll be in touch soon about what comes next.

But I want to be very clear about one thing...

All of this happened because of you.

Thank you,

Barack


Me asombra de verdad el poder de comunicación. El equilibrio emocional-racional de la comunicación. La forma suave, firme y directa. El lenguaje de todos los días proyectado a una visión de 100 años. Los 8 ó 10 "you" hábilmente diseminados. La sencillez de la firma (y todo lo que no se parece a "Presidente Legítimo").

Este cambio quizá promete demasiado...

Armando Samano lo opinó a las 9:27 a.m.